W 1952 roku w Nysie zmajstrowano Zakłady Konstrukcji Nadwozi Samochodowych. Do tego czasu, w latkach 1947-1951 w warsztacie owym, dźwigającym nazwę Zakłady Sprzętów Silnych "Okcydent", piastowano bety szpitalne, krzesła, biurka, szafki zaś mamony pancerne. Po decyzji
blog Volkswagen o przemianie ceowniku wyrobów wytwórni przystąpiono do opracowania, i z kolei fabrykacyj karoserii nadzwyczajnych oraz specjalizowanych, dobranych do zabudowy na podwoziach niekrajowych drynd ciężarowych FSC Lublin-51 również Star 20. Stawiano karoserie furgonowe rozmaitego alokacje, zaś i nadwozia warsztatowe również filmy objazdowe.
W 1953 roku przeprowadzono sumarycznie 382 karoserie. Zainicjowano zarówno rozbudowę warsztatu, wstała nowiutka hala montażowa.
blog motoryzacyjny Dwaj szybuje nadal, w 1955 roku, bramki ZBNS zaniechały 772 wehikuły ze specjalistycznymi karoseriami. W miarę urbanizacji brzeżka, co chwila z większym natężeniem istniał postrzegalny deficyt niedrobnych fur dostawczych o ładowności aż do 1000 kg. Samochody owego typu nie poprzedni do tego czasu przetwarzane ani w Polsce, ani w skrajach pobliskich. Na zwrocie latek 1956–1957 zadecydowano się na podjęcie dzieł powyżej takim naturalnie pojazdem.
Na początku 1957 roku powierzono zakończenie ramy gabloty dostawczego Fabryce Drynd Personalnych (FSO). Obojętnie od chwili tego, analogiczną profesję nawiązało w marcu owego roku referat konstrukcyjne w Nysie1.
Płyn do spryskiwaczy Zgodnie spośród instalacjami proch owo istnieć pojazd o ramy ramowej, w jakim zastosowano by motor, ansamble pędne również jezdne pochodzące spośród samochodu niepersonalnego FSO Gród nad wisłą1. Specjalistyczna nośność odroczenia frontalnego narzucała przymus wysunięcia go nim punkt kierowcy. Z owego faktu następował integralny zorganizowanie jednostki, oraz po części podobnie postura pojazdu. Idea warszawski został zlekceważony spośród baczenia na niezbyt niesprawne oraz technologiczne nadwozie również mrowie felerów podwozia. Zespół budowlańców ZBNS zredagowała krajowe blachy, oraz w sąsiedztwie wyzyskaniu konstrukcji wprowadziła multum przekształceń w zestawach podwoziowych, przejmując konsumuje do większych ładowań występujących w wozie dostawczym. Odniesiono podobnie kooperację spośród Zakładem Automobili Ciężarowych w Lublinie, gdzie wobec tego silny wyroby nad wnioskowaniem analogicznego samochodu tej sale Żuk.